Subject: [Caution: Message contains Redirect URL content] RE: [Caution: Message contains Redirect URL content] Avaldus registriandmete parandamiseks
From: Karmo, S&K Legal OÜ õigusbüroo <[email-masked]>
To: "registriosakond", "RAM Info"
Date: Tue, 11 Jun 2024 10:04:46 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere päevast

Palun täpsustada, kas antud kirja osas on tagasisidet ootada.

Samuti, olukorras, milles registripidaja/vastutav töötleja ei pea
võimalikuks pelgalt kande ebaõigsusest teavitava avalduse/teate põhjal
kannet kustutada, palun ühtlasi täpsustada, milliseid toiminguid tuleks
antud juhul ette võtta.

Lugupidamisega

Karmo Neider

jurist

õigusbüroo S&K Legal OÜ

J. <https://goo.gl/maps/K1yjpf68PZUBzaZTA> Vilmsi 47, Tallinn Estonia

Registrikood:   10982228

Mobile: +372 56 826 157

Office:   +372   6 558 558

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Karmo, S&K Legal OÜ õigusbüroo [mailto:[email-masked]]
Sent: Friday, May 31, 2024 11:25 AM
To: 'registriosakond' <[email-masked]>; [email-masked]'
<[email-masked]>
Subject: RE: [Caution: Message contains Redirect URL content] Avaldus
registriandmete parandamiseks

Lp Gerli Aasmäe

Tänan esmalt tagasiside eest. Loomulikult oleme teadlikud Teie poolt
esiletoodust ehk peaasjalikult sellest, et nö esmane kohustus
registriandmete vastavusse viimiseks/registriandmete õigsuse tagamiseks on
äriühingul endal.

Siiski otsustasime antud teavituse edastada olukorras, milles Teie enda
poolt viidatud määruse (edaspidi Määrus) kohaselt oleme kohustatud antud
teavituse tegema nimelt registrpidajale. Mulle arusaadavalt tuleb atnud
teavitust käsitleda lahknevusteatena Määruse mõstest. Seega ei saa me
nõustuda sellega, et esitatud dokument jääb üleüldse registreerimata ja
tähelepanuta. Seda enam, et äriregistri teabel peaks olema õiguslik
tähendus ning vastutustundlike isikutena soovivad ka S&K Legal OÜ ning
tema esindajad teavitada selleks pädevaid institutsioone olukorras, milles
meile on teada viimaste poolt avaldatavate andmete ilmne ebaõigsus

Lisan käesoleva kirja adressaadiks ka Rahandusministeeriumi kui tegelike
kasusaajate andmekogu vastutava töötleja.

Lugupidamisega

Karmo Neider

jurist

õigusbüroo S&K Legal OÜ

J. <https://goo.gl/maps/K1yjpf68PZUBzaZTA> Vilmsi 47, Tallinn Estonia

Registrikood:   10982228

Mobile: +372 56 826 157

Office:   +372   6 558 558

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: registriosakond [mailto:[email-masked]]
Sent: Friday, May 31, 2024 10:52 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: FW: [Caution: Message contains Redirect URL content] Avaldus
registriandmete parandamiseks

Lugupeetud Karmo Neider

Tagastame dokumendi registreerimata.

Tegeliku kasusaaja andmete sisestamiseks/muutmiseks on kaks võimalust :
e-äriregistri kaudu või notari vahendusel.

Selgitame, et Tartu Maakohtu registriosakond (äriregister) ei saa
sisestada ega kustutada e-äriregistris kuvatavaid tegelike kasusaajate
andmeid.

1. septembrist 2018 alates peavad juriidilised isikud e-äriregistri
portaali <https://ariregister.rik.ee/>  või notari
<https://www.notar.ee/et>  kaudu esitama tegelike kasusaajate nimekirja
Abiinfo: Tegelike kasusaajate muutmine ja kinnitamine | Abiinfo (rik.ee)
<https://abiinfo.rik.ee/avalduste-esitamine/juriidilise-isiku-andmete-muut
mine/tegelike-kasusaajate-muutmine-ja-kinnitamine> . Klienditugi E-mail:
<mailto:[email-masked]> [email-masked]  Telefon: +372 680 3160 E-N 9.00-17.00, R
9.00-14.00.

Rahandusministri 06.04.2023 määruse nr 22 „Tegelike kasusaajate andmekogu
asutamine ja põhimäärus“ § 4 lõike 1 kohaselt on tegelike kasusaajate
andmekogu vastutavaks töötlejaks Rahandusministeerium. Andmekogu vastustav
töötleja on nimetatud ka rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise
seaduse (edaspidi RahaPTS) § 762 lõikes 2.

Vastavalt rahapesu ja terrorismi tõestamise seaduse § 77 lg 5 kohaselt
esitab äriregistri infosüsteemi kaudu tegelike kasusaajate andmekogusse
oma tegeliku kasusaaja andmed äriühing, mittetulundusühing, sihtasutus või
usaldushaldur.

Kasusaaja ei ole isikuks, kes saaks enda kustutamiseks esitada äriregistri
avaldust, seda saab teha ühing.

Registriosakonnal ei ole võimalik kasusaajate andmeid sisestada ja muuta.

Äriregistri seaduse § 2 lg 2:

E-äriregister on veebiplatvorm, mille kaudu saab äriregistrisse avaldusi
esitada ning juriidiliste isikute ja füüsilisest isikust ettevõtjate kohta
avalikustatud andmetega tutvuda. E-äriregistris võib peale äriregistri
andmete avalikustada ka teistest andmekogudest ja teiste teenuste kaudu
kättesaadavaid avalikke andmeid.

Äriregistri seaduse seletuskirja lõige 2:

Lõikes 2 sätestatakse eraldi e-äriregistri määratlus, kuna äriregister ja
e-äriregister ei ole kattuvad mõisted. E-äriregister on veebiplatvorm
(ettevõtjatele tuttav eelkõige ettevõtjaportaalina), mille kaudu saab
äriregistrile avaldusi esitada ja äriregistris olevate juriidiliste
isikute ning FIE-de andmetega tutvuda. Lisaks äriregistris olevatele
andmetele näidatakse e-äriregistris ka muudest riigi andmekogudest
pärinevaid avalikke andmeid, et need oleksid ettevõtjatele ühest kohast
kättesaadavad. Sätte eesmärk ei ole korjata e-äriregistrisse isikuandmeid,
vaid näidata e-äriregistris ettevõtja kohta võimalikult palju avalikke
andmeid. Need on näiteks Maksu- ja Tolliametist tulev maksuvõla info ja
Ametlike Teadaannete info. See kõik on juba avalik, kuid e-äriregistrist
näeb erinevaid ettevõtja kohta avalikustatud andmeid ühest kohast koos.
Sellised muudest andmekogudest pärinevad andmed ei ole äriregistri andmed,
registripidaja neid ei töötle ega oma muul viisil puutumust, neid üksnes
kuvatakse e-äriregistris sellisel kujul nagu nad teistest andmekogudest
pärinevad. E-äriregister on vahend nende andmete ettevõtjatele ja ka
teistele riigiasutustele ja huvitatud isikutele mugavamalt kättesaadavaks
tegemiseks.

Justiitsministeerium annab selgitusi õigusaktide kohta (ja selle seoste
kohta infosüsteemidega).

Lugupidamisega

Gerli Aasmäe
kantselei juhataja

Tartu Maakohtu registriosakond

• E-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

• Mobiiltelefon 5881 1188

• Telefon 601 1166

• Faks 600 0258

• Postiaadress: Kuninga 22, Pärnu, 80099

Kinnistus- ja registriosakond | Eesti Kohtud (kohus.ee)
<https://www.kohus.ee/eesti-kohtud/kohtususteem/maakohtud/tartu-maakohus/k
innistus-ja-registriosakond>

From: Karmo, S&K Legal OÜ õigusbüroo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 31, 2024 10:24 AM
To: registriosakond <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: [Caution: Message contains Redirect URL content] Avaldus
registriandmete parandamiseks

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lp registripidaja

Edastan lisatult Irina Popova avalduse tema kustutamiseks Aqua Fish
tegeliku kasusaajan

Lugupidamisega

Karmo Neider

jurist

õigusbüroo S&K Legal OÜ

J. <https://goo.gl/maps/K1yjpf68PZUBzaZTA> Vilmsi 47, Tallinn Estonia

Registrikood:   10982228

Mobile: +372 56 826 157

Office:   +372   6 558 558

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]